Liljevall Ansell skapar en bättre vardag för brukare, personal och verksamheter inom svensk äldreomsorg. De ger vårdboenden och äldreomsorg möjlighet att använda resurser på bästa möjliga sätt genom projektmodellen Kvalitid. Företaget behövde en ny hemsida som framhäver deras unika arbetssätt och där informationen till både brukare, anhöriga och beslutande politiker fanns samlad.

Hemsidans struktur grunden för varumärkesbyggandet
Nyckeln till god SEO är korrekt semantik i koden kombinerat med en riktigt bra sidstruktur. På det sättet blir hemsidan både enkel för användare och populär bland sökmotorer. Efter att en skiss för sidstrukturen, en sitemap, tagits fram gick vi igenom rubriker och innehåll tillsammans med kunden för att säkerställa att rubriker och navigation stämde överens med varumärket.
En “Frisk, Realistisk, Tydlig” formgivning
Företaget tre kärnvärden “Frisk, Realistisk, Tydlig” fick sätta form och ton för hemsidan. Lättsamma pasteller kontrasterar mot de vänligt runda men lättlästa typografin. Den genomarbetade strukturen, den luftiga layouten och de tydliga rubrikerna realiserar kärnvärdena i grafisk form.
Målgrupperna
Sidan ska sälja in Liljevall Ansells konsulttjänst, men också på ett pedagogiskt sätt förklara konceptet för huvudpersonerna: brukarna själva. Företagets uppfattning är att brukare ofta blir oroliga inför kommande förändringar vilket gav upphov till sektionen “Hur påverkas jag?” på sidan. Här blir det tydligt hur Liljevall Ansell jobbar för att brukare ska få kontinuitet, delaktighet och självbestämmande.