Finns det något härligare än att bo på hotell? Känslan av rofylldhet, att få sova ut och att känna sig lite bortskämd – om så bara för ett par nätter. Sérénité skapades med visionen att fånga hotellkänslan, och låta den flytta in hos sina kunder. När det kom till att bygga varumärkets webb och e-handel, vände de sig till oss på Hamrén. Vi är både glada och stolta över att äntligen få presentera resultatet: Välkommen hem med Sérénité!
100% känsla.
Sérénités varumärke handlar om känsla. Vi ville förmedla en balans av harmoni, lyx och ombonad. För att göra detta har vi jobbat med mjuka övergångar och kontraster mellan ljust och mörkt, stort och smått, och skarpt och suddigt.
Form och funktion.
Att fokusera på design behöver inte betyda att funktionen kommer i skymundan. Vi har utvecklat ett gäng smarta funktioner som underlättar för besökaren, och smälter ihop sömlöst med Sérénités varumärke. Spana till exempel in filtreringen, och snabblänkarna på start.

Responsivitet.
Idag använder en majoritet av användare mobilen i första hand för att surfa. Även inom e-handel. Därför var det en självklarhet för oss att utveckla Sérénités webbplats responsivt, och fokusera minst lika mycket på hemsidans mobilversion.



Visuell identitet.
Tidigare i år presenterade vi varumärkets visuella identitet, som vi också hade nöjet att ta fram. Spana in det arbetet här!